ترکی استانبولی - اهمیت زبان ترکی استانبولی

  ترکی استانبولی : اهمیت زبان ترکی استانبولی -

  منابع آموزشی

 

چرا آموختن زبان زبان ترکی استانبولی اهمیت دارد ؟

1- زبان ترکی زبان 75 میلیون نفر در سراسر جهان است و آن را به 15 امین زبان در دنیا تبدیل کرده است، اما شمولیت زبان ترکی به اینجا ختم نمیشود حتی در آلمان زبان ترکی دومین زبان فراگیر است که به دلیل حجم بالای مهاجر در این کشور است.

2- شما با یادگیری زبان ترکی، دریچه ای برای یادگیری زبان های دیگر مثل زبان‌های نوین ترکی، مانند قزاقستان، قرقیزستان، تاتار، ازبکی است؛ چرا که رابطه نزدیکی بین آن ها وجود دارد.

3- ترکیه 16 امین اقتصاد فعال جهان را دارد، همچنین اهمیت زیادی در جغرافیای سیاسی و فرهنگی دارد. با رشد نفوذ اقتصادی و سیاسی ترکیه، کشور ترکیه و دانش زبان ترکی دارایی‌های ارزشمندی هستند که توسط شرکت‌ها، سازمان‌های غیر دولتی، سازمان‌های دولتی و موسسات تحقیقاتی که در این منطقه مشغول به کارند، مورد نیاز است. بنابراین این زبان میتواند مزیت های زیادی برای شما داشته باشد.

4- فرصت های شغلی در ترکیه در زمینه های مختلف  فن‌آوری، امنیت سایبری، انرژی، هتلداری، امور مالی، قانون، تجارت و دولت وجود دارد و اگر تمایل به مهاجرت دارید این زبان در امر مهاجرت کاری یک امتیاز محسوب خواهد شد.

5- اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، این زبان فرصت های تحقیقاتی و تحصیلی زیادی را فراهم میکند، این شکرو از لحاظ تاریخی بسیار غنی بوده و به همین دلیل دانشجویان انسان‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ مهاجرت به این کشور را یک امتیاز میدانند بنابراین دانستن زبان ترکی کمک زیادی میکند.

6- برخلاف اینکه در ترکیه تحصیل به زبان انگلیسی  صورت میگیرد اما دانستن زبان ترکی امکان تعامل با مردم کشور ترکیه و حتی کسب درآمد را آسان تر خواهد کرد.

7- دو زبانه بودن فقط برای پر کردن رزومه شما نیست،  بلکه می‌تواند شغل شما را تغییر دهد. دانستن زبان ترکی می‌تواند برای هر کسی که با شرکت‌های ترکیه‌ای کار می کند و یا  برای کار در این کشور برنامه‌ریزی می کند، بسیار سودمند باشد.

8- استانبول یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای دنیا است، اگر قصد سفر به این کشور پراز جاذبه های زیبا را دارید بهتر است زبان تکی بدانید تا به راحتی به این کشور سفر کنید.

سختی یادگیری زبان ترکی استانبولی

شاید یکی از دلایلی که زبان آموزان ترکی آن را زبانی سخت و حتی پیچیده میدانند، عدم شباهت با زبان انگلیسی است. البته از این نظر که ترکی استانبولی دارای الفبای مشترکی با زبان انگلیسی هست، حداقل در حد الفبای اولیه، یادگیری آن برای کسانی که حتی اندکی به زبان انگلیسی اشراف دارند ساده‌ تر میشود. با این حال، این تشابه الفبا به هیچ عنوان نشان دهنده ارتباط ساختاری میان این زبان و زبان انگلیسی نیست. بنابراین نمیتوان آن را مرتبط با انگلیسی دانست و زبان کاملا مستقلی است، اما با تمرین آموزش ترکی امکان پذیر خواهد بود.

روش های یادگیری سریع زبان ترکی

1- اولین قدمی که برای یادگیری زبان باید بدانید این است که شرایط ذهنی خود را برای یادگیری زبان ترکی اماده کنید.

2- قدم دومی که در روش های یادگیری سریع زبان ترکی باید از آن استفاده کنید این است که دایره لغات ترکی خود را گسترش دهید و تلفظ آنها را به درستی بیان کنید. برای اینکار میتوانیدآهنگ های ترکی را با زیرنویس ترکی گوش بدهید، از پادکست و فیلم های ترکی استفاده کنید.

3- پیدا کردن یک همراه که به زبان ترکی مسلط باشد می تواند به شما در یادگیری سریعتر زبان ترکی کمک بسیار زیادی بکند. پس سعی کنید به دنبال دوستی بگردید که به زبان ترکی مسلط باشد. این کار امروزه با استفاده از فضای مجازی بسیار ساده و آسان می باشد.

4- شما میتوانید به آموزشگاه های زبان ترکی مراجعه کنید و زبان خود را زیرنظر یک استاد تقویت کنید.