فرانسه - دوره مکالمه زبان فرانسه

  فرانسه : دوره مکالمه زبان فرانسه -

  منابع آموزشی

 

سطح مورد نیاز دوره: بسته به هر دوره متفاوت است.

همه زبان‌ها حداقل دارای چهار مهارت هستند:

    فهم شنیداری (Compréhension de l’oral)
    فهم نوشتاری (Compréhension de l’écrit)
    تولید یا بیان نوشتاری (Production écrite)
    تولید یا بیان گفتاری (Production orale)

هر یک از این مهارت‌ها از طرفی سختی‌ها و ظرافت‌های خود را دارد و از طرف دیگر، از اهمیت خاصی برخوردارند.

اما نکته‌ای که بسیاری از افراد در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که مهارت تولید گفتار یا به بیان ساده‌تر مهارت مکالمه و گفتگو مهمترین یا به عبارتی جذاب‌ترین مهارت در هر زبانی است. و از سوی دیگر به نحوی ویترین آن زبان از نگاه بیرونی محسوب می‎شود، چرا که افراد معمولا ما را بر اساس میزان تسط در صحبت به آن زبان دسته بندی کرده و می ‌سنجند. به علاوه لذت یادگیری هر زبان در توانایی صحبت و ارتباط با گویش‌وران آن زبان است.

در عین حال اگر به منظور آغاز یا از سرگیری فرایند یادگیری زبان دلخواه، به کلاس‌های عمومی که معمولا چهار مهارت را پوشش می‌دهند مراجعه کنیم؛ یا به همه مهارت‌ها آن طور که باید و شاید پرداخته نمی‌شود و یا حق مطلب به طور کامل – به دلیل نبود زمان کافی یا تخصص لازم – ادا نمی‌شود.

در هر آموزشگاه زبان فرانسه ، عمده توجه به برگزاری کلاس های متد آموزش زبان فرانسه است، حال آنکه نتایج دوره های معمول آموزش زبان فرانسه، در دوره های تخصصی زبان فرانسه همچون کلاس مکالمه زبان فرانسه، تثبیت می شود.

 

ویژگی های دوره مکالمه زبان فرانسه

«دوره مکالمه زبان فرانسه» یا دوره Conversation en français با بهره‌گیری از اساتید مجرب و با دانش زبانی بالا – native یا در حد native – امکانی را برای زبان آموزان و شیفته‌گان زبان فرانسه فراهم کرده که در آن بر اساس برنامه اعلامی دپارتمان زبان فرانسه به بحث و گفتگو به زبان فرانسه می‌پردازند.

ساختار دوره به این شکل است که هر جلسه، موضوعی از پیش مشخص دارد که از هفته قبل به اطلاع زبان آموزان می‌رسد و در طی جلسه در کنار گفتگو و بحث در مورد آن موضوع، از منابع آموزشی‌ نوشتاری، صوتی و تصویری هم بهره‌مند خواهند شد. در دوره‌های مکالمه فقط توجه و تمرکز ما بر استفاده صحیح و متنوع از واژگان، عبارات، جملات و اصطلاحات است.

به عبارتی هدف خود را بهبود یا افزایش توانایی فرد در مکالمه و ایجاد ارتباط صحیح زبانی به کمک ساختارهای مختلف و کلمات گوناگون برای گفتگویی مؤثر و همه جانبه در موضوعات مختلف قرار داده‌ایم.

دوره های مکالمه تخصصی زبان فرانسه

زبان آموزان می‌توانند در صورت نیاز، تقاضای برگزاری دوره‌های مکالمه تخصصی زیر را داشته باشند، همچنین آنها می توانند تقاضای هر دوره تخصصی دیگری را  مطرح کنند که در این صورت دپارتمان زبان فرانسه، به شرط به حد نصاب رسیدن متقاضیان (شش نفر برای  هر دوره) دوره مذکور را با مدرسان متخصص حیطه درخواستی برگزار خواهد کرد:

  • دوره مکالمه در سفر (مخصوص افرادی که قصد مسافرت به کشورهای فرانسه زبان دارند.)
  • دوره مکالمه گردشگری (مخصوص تورلیدرهای گردشگری با هدف بازسازی مکان‌های گردشگری در کلاس و آموزش لغات فنی مربوطه)
  • دوره مکالمه بازرگانی (مخصوص افرادی که قصد انجام مبادلات تجارتی به زبان فرانسه دارند.)
  • دوره مکالمه آشپزی (مخصوص افرادی که علاقه مند به غذاها، خوراک‎‌ها و دسرهای فرانسوی هستند.)
  • دوره مکالمه شغلی (مخصوص افرادی که مایل‌اند در محیطی فرانسه زبان مشغول به کار شوند.)
  • دوره مکالمه تحصیلی (مخصوص افرادی که قصد دارند در کشوری فرانسه زبان تحصیل کنند.)
  • دوره مکالمه ادبی (مخصوص افرادی که علاقه مند به ادبیات بوده و مایل‌اند راجع به متون ادبی – رمان، شعر، نمایشنامه و … – گفتگو کنند.)
  • دوره مکالمه فلسفی (مخصوص افرادی که مایل به گفتگو و مباحثه در ذیل موضوعات فلسفی هستند.)
  • و …