آلمانی - اهمیت زبان آلمانی

  آلمانی : اهمیت زبان آلمانی -

  منابع آموزشی

 

چرا آموختن زبان آلمانی اهمیت دارد ؟

زبان آامانی ، دومین زبان غالب (مشترکا و در رقابت با زبان فرانسه) در قاره اروپاست. طبق آمار موسسه بین المللی SIL ، حدود ۱% از کل جمعیّت کره زمین به زبان آلمانی صحبت می­کنند.

زبان آلمانی رتبه هفدهم صحبت کننده­گان در دنیا را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت فوق العاده چشمگیر کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان پس از جنگ جهانی دوم از یک سو و تمایل این کشورها به جذب دانشجو، نیروی کار و همچنین مهاجر از خارج به دلیل اغلب رشد جمعیتی منفی­شان از سویی دیگر باعث شده است که دانستن زبان آلمانی به عنوان امتیازی ارزشمند برای یک شخص در هنگام گرفتن انواع ویزا (شامل توریستی، دانشجویی، کاری و اقامتی) به حساب آید. همچنین تسلط یک فرد به زبان آلمانی در هنگام یافتن شغلی مناسب در اغلب این کشورها او را از خیل افراد خارجی جویای کار متمایز می­سازد.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاه ­های کشورهای آلمانی زبان را دارید، باید بدانید که تعداد زیادی از برنامه­ های تحصیلی در این مقطع به زبان آلمانی است. به عبارت دیگر، تسلط به زبان آلمانی دست شما در انتخاب برنامه تحصیلی مناسب­تان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری را بسیار بازتر می­کند.

زبان آلمانی جز ده زبان اولیست که در اینترنت (پایگاه ­های اطّلاعاتی در فضای مجازی) استفاده ­می­شود.

یادگیری زبان آلمانی شما را قادر می­سازد بسیاری از منابع علمی (نظیر کتاب­ ها یا مقالات) و فنون بسیاری که هنوز از زبان آلمانی به انگلیسی ترجمه نشده­اند را بیاموزید و در دنیای تحصیلی و کاری خود از بسیاری دیگر پیش بیوفتید.

آلمانی زبان دوم علم در دنیا محسوب می­شود. تقریبا از میان هر ۱۰ کتابی که در دنیا چاپ می­شود، یکی به زبان آلمانی است. همچنین از میان ۷۶/۱ ملیون صفحه مدارکی که سالانه در اتحادیه اروپا ترجمه می­شود، تعداد قابل توجهی به این زبان اختصاص دارد.